måndag 7 maj 2012

Så föddes Under täcket, del 2


Miljoner versioner. Innan huvudpersonen, Elsa, började se ut som hon gör i boken, gjorde jag massor av olika Elsor. En del petigt detaljerade som den ovan, en del grova skisser som den under. Mössans långa flik blev jag till slut så trött på att jag klippte bort den. Och målade om alla bilder där fliken syntes. Vilket var nästan alla. Jag har en mapp som väger kanske fem kilo, med kasserade versioner.


En bild som det var lite synd att lämna utanför är den här:


Det är ett kombinerat försätts- och eftersättsbad (skarven går vid kalsongerna, ungefär där jag har photoshoppat lite slarvigt). Det bästa är att det finns två versioner, en med lite mer detaljerat gräs och målad på två papper. Den som syns här ovan är en enda lång bild. Nån som vill ha? Bytes mot ett nytt block Hahnem ule Bambuu papper:-)

Så här såg det ut när jag målade den i ett lånat arbetsrum förra sommaren:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar