lördag 16 juni 2012

Dag på Borgbacken


Perfekt väder för... en dag på Lintsin. När vi kom hem, trötta och gnälliga, kom jag att tänka på en bild som jag gjorde för rätt länge sen. För ett barnboksmanus som var mest skräp. Men bilden tycker jag ännu om. Speciellt molnen. Och bladet. Och världens roligaste (tycker jag, men så är jag inte riktigt som andra barn) ploj i spyan:


Det finns alltid morötter i spyor. Oberoende av om man ätit morötter eller inte. Australiensiskt ordspråk, eller nåt.

Day at the amusement park. This is an illustration to a children´s book project that kind of died after several refusals. The story was rightfully horrible, but some of the illustrations were ok. Still are. Like this one. I hid a little private joke in the puke. An australian friend of mine known for his deep wisdom once said that there are always carrots in vomit. Even if you haven´t eaten carrots. It´s a rule. The rule.

1 kommentar:

  1. Gillar den där bilden! Den är så orsaken till att jag helst åker utan den av mina ungar i just det där hjulet.

    SvaraRadera