lördag 9 juni 2012

Nya etiketter




Kyrkligt. Julkaffet med Borgå domkyrka var populärt så nu fick jag också göra en sommarversion. Det blev utan bakgrund, men med två små fåglar på taket. Jag hade en lila sommarnattshimmel, men det blev för smörigt. Kaffet finns på Skafferi i Gamla stan i Borgå. Jag kan också tipsa om en ny butik i Gamla stan, snett mittemot Skafferi. Stället heter Åtta, och har jättefina lampor i plåt, badrumsmattor i trikåmattväv virkade av en lokal dam och snygga indiska trasmattor. Jag köpte färggrann trasmatta när jag skulle piffa upp mitt minimala arbetsutrymme inför filmningen förra veckan. Lite som finska mattan men lite mer... sari. (Det här var en helt privat rekommendation, har inte gjort något för just den butiken.)

New coffee labels with the Old Porvoo Cathedral. Winter version on top(obviously), and a new summer version below.

Lata dagar heter det här teet. Som nån observant kanske märker har jag använt samma pås-bild till samtliga etiketter. Jag har ingen aning om hurudan påse det här teet kommer att ha. Hoppas på en chockrosa påse ...

Min första version hade ett träd med en flicka som läser en bok under. Men hängmattan vann.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar