tisdag 4 september 2012

Lycklig!

De viktigaste. I dag släpade jag på mappen med originalen till jobbet och tillbaka. När jag sen hämtade ett av barnen på dagis samlades hennes kompisar runt den mystiska stora mappen och frågade vad det finns där. Är det en teve? Nu kom jag inte undan längre. Så jag öppnade, och visade. Och fick en massa frågor och kommentarer och de ville bara se mer. Vad är det där, en fluga, en fjäril eller vad? Jag blev så glad över de spontana reaktionerna att jag nästan svävade hem med ungen och mappen. Det har funnits stunder i processen då det tekniska tagit över, när det har handlat om logik eller språkliga saker eller rytm och layout. Viktigt är allt det där nog, men inte viktigast.


3 kommentarer:

  1. Alldeles underbart med barnens reaktioner :) Har upplevt liknande stunder när jag haft konstklubb åt 7-8-åringar...

    SvaraRadera
  2. Det påminnner om varför jag syyslar med det här.

    SvaraRadera
  3. Härligt! Barn är så uppriktiga och spontana.

    SvaraRadera