måndag 1 oktober 2012

Grattis Jenny N!

En liten tjej drog en lapp med ett namn. Jenny N, maila och säg vilken bild du tyckte bäst om, så får du ett extraoriginal på posten!

Jag har varit lite tyst här. Förra veckan var jag i Köpenhamn och blev jobbinspirerad på SND Scandinavias konferens. Mer om det på Hbl-bloggen Under construction. Det delades också ut en massa designpris där, och mitt och Tor Wennströms året som gick-reportage fick ett Award of exellence, hedersomnämnande. Vi följde med hur en bebis växte upp under ett års tid, och prickade in alla världens stora och små händelser paralellt med barnets utveckling. Det var arabisk vår när barnet låg och dreglade på mage, kärnkatastrof i Japan när det lärde sig krypa och smörbrist i Finland när de första trevande stegen togs. Tack till familjen som ställde upp på fotografering en gång i månaden!

På bokfronten börjar bokmässan i Helsingfors närma sig. Så här serr det ut för vår del, skriv in i era kalendrar något av dessa klockslag!

Topeliusscenen torsdag 25.10 klo 16
Minna Lindeberg och Linda Bondestam som gjort boken Allan & Udo och så vi med Under täcket. Mirjam Ilvas leder ordet, och vi ska tala om hur ideer kommer till och om vad som händer när skribent och illustratör samarbetar. Bland annat. Det är två väldigt olika böcker, så det kan bli mycket spännande. Det här går på finska.


Totti Fr 26.10 kl 11.00 sagohörna nonstop:
Anna Gullichsen & Cara Knuutinen: Betty är en speciell sorts ko
Ca kl 11.15 Christel Rönns: Det vidunderliga ägget
Ca kl 11.30 Henrik Huldén: Gosse Gosig åker tåg
Ca kl 11.45 Maija & Anssi Hurme: Under täcket

Om du är med ungar på bokmässan just då, så är det ett bra tillfälle för en skön paus med uppläsning av barnböcker och en titt på illustrationsoriginal.

Hbl-scenen söndag 28.10 kl 12.30 intervjuas vi av Pia Ingström

Söndag 12.30 på Hbl:s scen, intervjuas vi av Pia Ingström

5 kommentarer:

  1. Är det sant?! Har jag vunnit? Jeij i så fall!
    Vad roligt med bokmässan, om man ändå kunde vara med...

    SvaraRadera
  2. Grattis till Jenny N! Önskar Jenny W (buhuuu, snyft...)

    SvaraRadera
  3. Men hej Jenny W, vi kan göra ett bildbyte nån gång!!! Jag får nåt snyggt av dig, du nåt av mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahaa!! Jag måste rota i lagren...

      Radera