lördag 17 november 2012

Bilder från Vasa



Pirrigt. Jag har haft en så stressig vecka att jag inte har hunnit lägga ut bilderna från barnens Littfest i Vasa förra lördagen. Här, titta, bästa idén nånsin för högläsning: snällaste Emma på förlaget skickade en fil med boken utan text, och den projicerades på väggen bakom mig. Jag kunde koncentrera mig på att läsa, och behövde inte visa upp boken åt alla håll och kanter (och om man sitter fem meter ifrån, hur mycket ser man av en bild?). Alla barnen här väntade på en prisutdelning, de hade deltagit i en teckningstävling under temat "En natt på biblioteket". Teckningarna hänger i stadsbibbans aula ännu den här månaden ut, gå och titta! Nu vet jag förresten att det tar tio minuter att läsa Under täcket i lugn takt på två språk. Bilden är tagen av Liisa Mendelin. Bilden längst ner är Jenny Nylunds. Tack fotograferna!


Och sen pyssel! Jag är inte jättebekväm med uppträdanden, men det här, det är skoj. Barnen fick göra dockhustavlor, lite som de som finns i min utställning:


Utställningen finns på bibliotekets barnavdelning fram till december. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar