söndag 11 november 2012

Utställning på Vasa stadsbibliotek

Hemma igen. Nu finns min lilla utställning på bibliotekets barnavdelning i Vasa. Den finns kvar i kanske en månad. Jag var jättenervös för läsningen på lördagen, läste hela boken på två språk åt en massa barn och deras föräldrar, men jag överlevde. Det roligaste var efteråt, när vi gjorde fina dockhustavlor med barnen. Jag hade en massa restbitar av mitt bambupapper som barnen målade på (de mindre barnen med vattenfärgstuschar och de större fick pröva på guache), och tavlorna blev lyckade. Tyvärr har jag inga bilder av dem efteraom jag inte hann fråga konstnärerna om lov. Ville Tietäväinen hann jag inte lyssna på eftersom jag bokat in så mycket annat trevligt program. Man kan inte få allt.

2 kommentarer:

  1. Jag har gett en bloggutmärkelse åt dej för att jag gillar din blogg.:)
    http://muminochjag.blogspot.fi/

    SvaraRadera
  2. Ojdå, tack! Nu måste jag fundera ut en egen lista...

    SvaraRadera