lördag 5 januari 2013

Ny palett, nytt papper


Rent och fint. Min gamla palett är en geggig uppvisning i färgsnusk. Egentligen gillar jag det, alla färger är brutna och blandade och att det är omöjligt att spåra vilka färger blandningarna ursprungligen bestod av. Men för ett nytt projekt tänkte jag börja med ny palett. Och se så fint det blev. Kalla färger till vänster, varmare i mitten och en ljuvlig, ljuvlig grön längst till höger. Vitt nere, och en blandning av vitt och respektive färg i mitten. Nu ska jag försöka hålla ordning på paletten, och få lite renare färger på pappret. Jag testade också avvika från mitt vanliga papper, och grävde fram ett fibrigt scrapbookpapper som jag köpt på en semesterresa 1995 på Jersey (av alla ställen), men aldrig använt. Det var roligt att se hur annorlunda det blir bara för att bakgrunden inte är vit. Men nu måste jag lära mig teknik från början igen. För så här romantiskt och kladdigt blev det:


Lite religiöst och översött och ja-nä, inte riktigt min stil. Men ibland är det roligt att köra riktigt över alla gränser. Men, det jag gillar är att det målade lyfter upp från bakgrundspappret och att det blir en rolig kontrast mellan det målade och omålade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar