lördag 12 januari 2013

Planerar utställning!



Tour de låda. Min miniutställning, lådan med Elsas rum i miniatyr, reser vidare. Jag har just fått tillbaka lådan från Vasa stadsbibliotek, och nu ska den till Richardsgatans bibliotek i Helsingfors. Där finns lite mera plats, så det blir också sex stycken original från Under täcket. På tisdag den 15.1 hänger jag upp, och en hel månad finns utställningen där.

Det finns lite extra utrymme i vitrinen, och nu tänkte jag fråga mina två läsare vad som skulle vara roligast att se.
Alternativ 1. Elsas röda klänning och björnmössa. Som fysiska objekt alltså. De ser ut som på det här fotot. Eller om man tittar noga så finns de också längst upp till höger på den här bilden:


Alternativ 2. Demonstration på hur jag tekniskt bygger upp en bild. Tänkte fyra små bilder med samma motiv, men i olika skeden. Eller kanske en lite större bild där en del av bilden bara är skiss, en del halvfärdig och en del helt färdig. Ungefär som så här.
Alternativ 3. Foton av undervegetation som jag använt för att skapa skogen i boken. Längst ner i det här inlägget finns ett sånt foto.

Alternativ 1 är enklast eftersom jag inte behöver göra något annat än att stryka klänningen. Men hjälp, vilket skulle ni helst se? Objekt eller processer?

5 kommentarer:

  1. Får man önska sig alla alternativ? Det kanske inte finns utrymme. Men då undrar jag om du ska fundera på vem som faktsikt går och kollar, alltså primärpubliken? Eller vill du vända dig till de mer detaljintresserade? Och jag vill som sagt ha ALLT.

    SvaraRadera
  2. Publiken är nog barn, så det blir klänningen.

    SvaraRadera
  3. Nu finns utställningen på biblioteket! En del av bilderna hängs upp först den 25:e, men redan nu finns lådan, två bilder och Elsas klänning där. Barnavdelningen, Richardsgatans bibliotek, Helsingfors!

    SvaraRadera
  4. Kul! Kommer den att exporteras?

    SvaraRadera
  5. Ai till ett bibliotek närmare dig? Om jag har tid och ork, kanske.

    SvaraRadera