lördag 23 februari 2013

Min (ibland rätt pinsamma) musikhistoria



Edit: fick just höra av min syster att det var hon som köpte Vanilla Ice-lp:n. Rätt skönt att höra, jag har länge haft det som en skamfläck i min musikhistoria. Men, sa hon, samtidigt köpte jag en Guns'n Roses-skiva. Den med spaghetti på omslaget (en av två tror jag). Inget att skryta med det heller.

Musikhistoria. I kväll har jag roat mig med att plocka ihop musik jag lyssnat på genom åren. Början var lätt: Stormskärs Maja gick som teve-serie när jag var bebis, och mitt namn har jag delvis fått från den. Sen blir det år av galet hoppande mellan olika musikstilar. Första kassetten var Tuomari Nurmios Punainen Planeetta som jag fått av mamma men egentligen inte tyckte så värst om då. Ice Ice Baby var den första lp:n jag köpte, fråga inte varför. Och så fortsätter det från pinsamhet till pinsamhet.

Där, vid Manic Street Preachers-låten (rätt exakt) började jag sällskapa med Anssi, och sen dess har jag feedats med bättre och bättre musik, och också själv hittat egna favoriter. Listan är byggd på hans spotifyprofil, så undra inte över allt det andra som finns där:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar