söndag 14 april 2013

Skissblocksfynd



Jag är ingen skissblocksnörd som daterar och arkiverar använda skissblock eller har olika block för olika projekt. Jag plockar upp det jag råkar hitta i kaoset och bläddrar fram en tom sida. Börjar rita. Då kan det hända att jag hittar gamla roligheter i samma block. Nu ritade jag sovande barn. Ingenting är svårare än att försöka skissa barn. Utom när de sover.  Fyndat i samma block: en strand vid Genévesjön, sommaren 2012:


Och i samma block: en massa skisser av Elsa för Under täcket! Skisserna måste vara från 2011 nångång. (Note to self: datering skulle vara helt skoj ibland, för att följa med processer och för att se om man utvecklas. Eller inte utvecklas, och fundera vad det beror på)




 En favorit är skissen här ovan till vänster.


1 kommentar: