söndag 12 maj 2013

Kurs, kurs, kurs

Så dags nu. Att anmäla sig till en massa roliga kurser som man kanske tror man har tid och nytta av. Nästa veckoslut håller fantastiska Lena Frölander-Ulf en akvarellkurs i Helsingfors. Mera info här eller direkt till henne, kolla kontaktuppgifterna här. Kursen är för ungdomar, men också äldre kan anmäla sig, plats lär ännu finnas. Och jag är med! Lö-sö 11-16 blir det.

Sen gav jag helt fräckt en tidig födelsedagspresent åt mig själv och anmälde mig till Helsinki design schools modeillustrationskurs med Laura Laine. Jag är noll insatt i mode, ser ingen skillnad på en Birkin och en Vuitton, men det började bränna i mig direkt jag läste kursbeskrivningen. Det kan ju hända att kursen är fullbokad redan, de tar in de 25 första. Vilket är lite konstigt sätt att välja deltagare.

Jag har inte gått på kurs en oljemålningskurs på Hangö sommaruni för ett par år sen. Trots att den var kort så gav den en enorm boost framåt, speciellt tack vare bra övningar i croquis. Det bästa med kurs är att man viker den tiden till att skapa, man kan inte komma med ursäkter eller plötsligt känna sig tvungen att tömma tvättmaskinen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar