tisdag 23 juli 2013

I lånad ateljé


Lånerum. Svärfars ateljé är inhyst i en gammal lada. Känslan där är fantastisk, men ljuset kanske inte det bästa. Förutom luckan finns ett litet fönster bakom mig. Han brukar flytta ritbordet enligt ljuset. Jag kunde inte låta bli att låna lite. Eftersom han inte använder samma material så fick jag testa lite sånt jag inte brukar använda själv. Som kol till exempel:


Nöjd fiskare i regnrock.


Barn med äppelkinder. Blir man så här idyllisk av att vistas på idylliska platser???


Nåja, lite ångest fick jag till här. 


Fortsatte med mina luppbilder. Blåklockan är uppbyggd på ett spännande sätt, hela klockan hänger ihop som en kjol. Jag trodde att det var enskilda kronblad. Om man tittar på nära håll ser det nästan plastigt ut.


Slängde också en titt på det jag ritade genom lupp. Inte lika spännande som växter, men roligt att se fibrerna i makulaturpappret och hur tuschen flyter ut längs fibrerna.


Här, samma bild utan lupp.


Behändigt med modeller som inte gnäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar