tisdag 12 november 2013

Snyggaste kalendern! (Vinn den!)


Juni hela året. Schildts & Söderströms kalender för 2014 finns nu att köpa för nio euro. Den är helt underbar (En tolftedel jävig där)! Illustratörerna som är med är:


Anna Härmälä
Kasper Strömman
Cara Knuutinen
Karoliina Pertamo
Christel Rönns
Maija Hurme
Salla Savolainen
Sari Airola
Ulla Donner
Sarah Kläpp
Lena Frölander-Ulf
Linda Bondestam

Elsa från Under täcket finns på sidan för juni. Nästan så man önskar att juni skulle ha extra många dagar i år.


Jag lottar ut två ex av kalendern. Lämna en kommentar här om du vill vara med eller skicka e-post till mig på maijahurmeillustrations@gmail.com, så drar jag en vinnare i slutet av november. Kalendern, formgiven av Emma Strömberg, är fin att ge som julklapp. Pappret är matt, så det är lätt att skriva på den med alla sorters pennor.

11 kommentarer:

  1. Oh, en sån vill man ju ha! Jag fyller dessutom år i juni…
    Är det finska namnsdagar i också, vi älskar finska namnsdagar!
    (fast i så fall ger jag nog inte bort den utan hänger den här hemma :) )

    SvaraRadera
  2. Det är inga namnsdagar, bara helgdagar, och lite rum att skriva anteckning i.

    SvaraRadera
  3. Fint att just den bilden är med, den är min favorit i Elsa-boken! och den kalendern skulle sitta fint på väggen hos oss ; )

    SvaraRadera
  4. OM jag vill vinna?! Inte alltid det lättaste att hitta snygga inhemska kalendrar...

    SvaraRadera
  5. Jag vill absolut ha en sånhär på väggen! :)

    //Mirka (du vet nog vilken Mirka)

    SvaraRadera
  6. Klart som fasen att jag vill ha den med tolftedel och allt. Åh vad kul!

    SvaraRadera
  7. Åh så superfin! Fast jag skulle ju vilja ha en kalender med bara dina illustrationer i. :-)

    SvaraRadera
  8. Jag ordnar dragning i morgon med alla som kommenterat här, på Facebook eller per mail!

    SvaraRadera
  9. Har dragit två vinnare: Mia C och Elina Knaapi som kommenterat på Facebook. Mia C, kan du maila mig din postadress på maijahurmeillustrations@gmail.com

    SvaraRadera
  10. Hjälp! Mia C, hör av dig! Om en vecka drar jag en ny lapp ur lådan...

    SvaraRadera