torsdag 8 maj 2014

Utställningsdags!


Äntligen! I dag var det pressvisning för utställningen By på Elverket i Ekenäs (öppnar lördag och man kan se den hela sommaren). Och nu måste alla gå dit och uppleva, titta, känna... Utställningen är riktad till barn, men också vuxna kommer att gilla den tror jag. Linda Bondestams fluga vakar över ingången till utställningen. De här bilderna är tagna av Christoffer Relander


Här, underbara Åsa Lucanders animation Lost Property Office har premiär på utställningen. 


 Den här ville min dotter direkt prova när hon såg bilden: Anna Härmäläs hundspa.


Här är dammen från Under täcket (min!) och bakom den Malin Ahlsveds drömlandskap. Vattenytan (som inte syns här) har jag sytt själv, och näckrosbladen är sydda av två sönderklippta kimonobälten. Också groddräkten som ligger i korgen har jag knåpat ihop själv. Nästan så jag borde starta en sömnadsblogg i stället...


På andra sidan av näckrosdammen är min låda ett öppet skissblock... nej en tambur... nej en rithörna... Original för den som tycker om att stirra och jämföra med boken. Elsas klänning och mössa och Fladdermuspojkens dräkt för den som vill prova. 


 Gruppbilder är min fasa, men i det här fina sällskapet var det inte så farligt. Svart-vit-randigt var dagens melodi.


2 kommentarer:

  1. Hurra! Dit måste vi med sonen så snart som möjligt!

    SvaraRadera
  2. Välkommen! Tipsa alla grannar med barn!

    SvaraRadera