fredag 22 augusti 2014

Västerö i november



Posterfabriken. Ett projekt blev färdigt i förtid, och plötsligt hade jag lite tid att sitta ner och måla. Det blev stora ark av moln och vågor och fåglar. Plötsligt märkte jag att det var ställen från min hemby Västerö som dök upp. Det blev till en serie med posters som heter November: Den första från vänster är Abborrgrunds bro, den andra Ryssberget och den tredje Stråkaviken. Jag hämtade dem från trycket i dag, och provade hur de ser ut på arbetsrummets vägg:



Alla tre posters finns nu i min helt splitternya online shop. Jag tyckte upp en liten mängd stora (de på bilden, 50x70 cm) och lite fler mindre i storlek A4. Känner mig mäkta effektiv när jag fått butiken fixad. Det tog ett år av funderande, och så gjorde jag den på två dagar. Helt själv. Utan att kunna koda det minsta lilla.
I butiken finns förutom dehär affischerna också lite vykort och kanske, när jag hinner, lägger jag upp lite original där också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar