lördag 13 december 2014

Delta i mitt selfie-projekt




Edit: Har hittat tio konstnärer till projektet. Tack alla!/Taiteilijaryhmä on kasassa. Kiitos kaikille!!!!

Suomenkieliset ohjeet alempana.

Selfie! Jag har ett selfieprojekt på gång, som ska bli utställning i Glaspalatset (Akkuna) i Helsingfors veckan före vappen 2015. Ett av mina egna bilder kommer att vara i korsstygn, och när jag delade mönstret på instagram väcktes intresse att göra egna... Så jag bestämde mig för att öppna upp projektet för medkonstnärer. Jag tänker mig en soffa med tio selfiekuddar som stirrar på en när man stiger in i utställningslokalen. Vill du vara med? Maila mig då på maijahurmeillustrations@gmail.com så ger jag anvisningar. Jag har redan en poet och en serietecknare och troligen en barnboksillustration med, men 7-8 ryms ännu med!

Spexen här:
Storlek: 40x40 cm, dynvar med selfie i fri teknik på ena sidan. Tänk broderi, applikation, korsstygn, lapptäckteknik, rya, virkat, stickat eller tygtryck...
Jag står för postningskostnader till och från Helsingfors (inom Finland), och tar väl hand om ditt konstverk under den vecka som utställningen pågår, men kan tyvärr inte betala för material. Du har förstås äganderätten till ditt konstverk och jag returnerar det åt dig efter utställningen. Dynan kan också, om du vill, vara till salu under utställningen, jag har en mall för provision i så fall. Maila, om du är intresserad!

(Edit 6.1.: jag kan delta i materialkostnader med en liten summa, mera info per mail)

Tule mukaan Selfie-näyttelyyn Lasipalatsin Akkunaan vappuviikolla 2015. Voit osallistua ompelemalla tai kirjomalla oman selfie-tyynyn kokoon 40x40 cm. Laita sähköpostia osoitteeseen maijahurmeillustrations@gmail.com, niin kerron enemmän. Mukaan mahtuu vielä! Tyyny on tietenkin tekijänsä omaisuutta ja ja palautan sen näyttelyn jälkeen. Maksan postimaksut (Suomen sisäiset) ja järjestän sisätyynyt. Materiaali- tai työkustannuksiin en voi osallistua. Päästä sisäinen taiteilja valloilleen! Erityisesti kaipaisin mukaan himokäsityöläisiä, jotka haluasivat kokeilla eri tekniikoita: kirjontaa, ryiynsidontaa, applikaatiota... Tekniikka on vapaa. Tämän postauksen kuvissa on oma ristipistoselfie, joka on myös mukana näyttelyssä.

(Edit 6.1.: Voin korvata materiaalikustannuksia muutamalla kympillä, lisää tietoa mailitse kiinnostuneille)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar